معرفی و نقد و بررسی GHOST WIRE TOKYO

با شنیدن نظرات مثبت و منفی بسیار زیادی که از سوی بازیکنان و منتقدان در مورد این بازی شنیدیم تصمیم گرفتیم نقد و بررسی مختصری درباره ی آن نوشته و با شما به اشتراک بگذاریم

داستان بازی:

با نگاهی که به پوستر و بنرهای منتشر شده ی بازی می اندازیم به راحتی متوجه میشویم این بار هم با یک ویدئو گیم که از دل قاره ی آسیا و کشور ژاپن بیرون آمده است رو به رو میشویم.به راستی که قاره ی کهن و کشورهایی مانند ژاپن و چین منبع غنی از داستان هایی است که میتوان هر چزی را با آن ساخت و دیگران را به وجد آورد.داستان بازی GHOST WIRE هم که توسط کمپانی تانگو گیم ورکس ساخته شده است دقیقا بر پایه المان های فرهنگی و سنتی ژاپن بنا شده است.حال به شرح داستان میپردازیم:پسری به نام آکتیو در یک حادثه ی تصادف جان خود را از دست میدهد و حالا روحی که KK معرفی شده است وارد بدن او میشود.
آکتیو بعد از به هوش آمدن متوجه ی بعضی تغییرات در جسم و رفتارش میشود.اما حالا داستان شروع میشود و او کم کم روح های سرگردانی در اطراف خود میبیند.او به ناگاه میفهمد که این ارواح به شهر توکیو حمله کرده اند و حالا باید برای از بین بردن آن ها دست به کار شود.او دقیقا نمیداند که آن ها به چه شکل وارد جهان و این شهر شده اند.داستان بازی به گونه ای نام آن ها که ویزیتور است را فاش میکند و به آکتیو میفهماند که آن ها هدفی به جز نابودی جهان و تسخیر روح همه ی انسان ها ندارند.وجود المان های ترسناک و ماورایی و همینطور نورپردازی خاص استفاده شده ادامه ی بازی را برای شما دلهره آور میکند.شاید در ابتدای بازی با متوجه شدن داستان کلی بازی برایتان خسته کننده به نظر برسد اما در مجموع GHOST WIRE در قسمت گیم پلی آن قدر خوب عمل میکند که شما را به کل از این فکر بیرون می آورد.
با جلوتر رفتن داستان بازی شما باید از سلاح برای مبارزه استفاده کنید.اما اگر شما فکر میکنید که سلاح یک روح شاید تفنگ و یا چاقو باشد استباه میکنید و اینبار این جادو و ماورا است که به شما کمک میکند.شما باید از چهار عنصر باد .آتش.آب و الکتریسیته استفاده کنید تا ارواح دیگر را از بین ببرید.نکته ی جالب این است که آنقدر ابزارهایی که در اختیار دارید با فضای محیطی و داستان همخوانی دارد که رفته رفته واقعا از این نظر سازنده را تحسین میکنید.حالا شما با کشتن دشمنان و جمع آوری ارواح انسان ها میتوانید امتیاز کسب کنید و شخصیت اصلی بازی را ارتقا دهید.این مورد را هم در نظر بگیرید که در بازی ماموریت های اصلی و فرعی زیادی وجود دارد که باید آن ها را پشت سر بگذارید
سازنده ی بازی سعی کرده مراحل و ماموریت های اصلی بازی را خوب طراحی کند و آن ها را فقط به کشتن ویزیتورها اختصاص نداده است و این در مقابل ماموریت های فرعی است که بسیاری معتقد هستند که در بعضی موارد این مامورت ها خسته کننده هستند و هیچ کمکی به پیشبرد داستان بازی نمیکنند و صرفا برای دریافت پاداش طراحی شده اند.سرعت روایت داستان هم به جز در اوایل آن که کمی رو به کاهش میرود در باقی قسمت ها خوب است و از این حیث ایرادی بر بازی وارد نیست.اما ناگفته نماد بسیاری از انتقادها به این بازی بر روی شخصیت پردازی میباشد که کاراکترهای مثبت کامل و به درستی ساخته و پرداخته شده اند و در عین حال به شخصیت های منفی آن طور که باید و شاید رسیدگی نشده است.البته این ضعف در کنار نقاط قوت بسیاری که این بازی دارد شاید اصلا دیده نشده و به چشم نیاید و بسیاری آن را آنچنان هم مهم ندانند.
اگر از همه ی موارد بگذریم نوبت به جلوه های بصری و گرافیک خیره کننده ی بازی میشود که هیچ ایرادی بر آن وارد نیست و سازنده در این بخش آن قدر خوب عمل کرده است که شما را شگفت زده میکند.علاوه بر این موضوع موسیقی هم زیبا و گوشنواز چاشنی کار میشود تا دیگر چیزی کم نباشد.در قسمت المان ها نیز سازنده علاوه بر طراحی جادو و ویزیتورها یوکای تاها و گربه های شانس که ریشه در عهد قدیم آسیای شرقی دارند را به بازی می آورد تا به خوبی شما را با تاریخ درگیر کند.علاوه بر این موارد نورپردازی و جلوه های رنگی هم در بهترین حالت ممکن قرار دارند.
در انتها باید به این مورد اشاره کرد که شاید با وجود همه ی نکات مثبتی که بازی دارد خیلی ها نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و علاقه ای به داستان های ماورایی نداشته باشند.اما اگر اندکی در گیم پلی صبر و تامل کنید شما را به درون خود میکشد.این بازی دارای حدودا 20 تا 30 ساعت گیم پلی میباشد که به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن طراحی و تولید شده است.