وارزون موبایل فقط برای پرچمدارها

وارزون موبایل فقط برای پرچمدارها

تقریبا یک هفته از خبر شوکه کننده ی اکتیویژن برای همه ی دوست داران و پلیرهای کال آف دیوتی وارزون موبایل میگذرد و تقریبا افراد بسیار زیادی را از این بازی همانند گذشته نا امید و شاید نا امیدتر میکند.

با عرضه ی نشخه ی بتای بازی وارزون موبایل پلیرهای زیادی که آن را تست کردند یا منتشر عرضه ی نسخه ی جهانی بودند از اکتیویژن بسیار شاکی بودند زیرا علاوه بر اینکه این شرکت به وعده های خود عمل نکرد حتی برای بهینه سازی بازی در نسخه ی جهانی آن هم به خصوص برای گوشی های میان رده و پایین رده هیچ حرکت مثبتی انجام نداد تا اینکه اخباری مبنی بر خداحافظی کامل گوشی های پایین رده و بعضا میان رده با این بازی به گوش رسید و بعد از مدتی شرکت سازنده آن را تایید کرد و اعلام کرده به خاطر افزودن برخی از ویژگی ها به این بازی این اخبار به بیرون درز پیدا کرده است.در زیر به یکی از این ویژگی های اساسی و توضیحاتی در مورد آن پرداخته شده است

Discovered | The COD: Warzone Mobile Graphics Are Expected To Improve With More Gameplay

قابلیت Bindless Texture چیست؟

طبق اطلاعیه اخیر اکتیویژن آپشنی به نام Bindless Texture به بازی اضافه می‌شود. در ادامه به تاثیر این مورد در روند بازی خواهیم پرداخت…

اخیرا اکتیویژن با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که دستگاه مورد نیاز برای آپدیت سیزن جدید ، باید حداقل دارای اندروید 13 یا آی او اس 17 باشد. همچنین باید پردازنده گرافیکی این دستگاه از Bindless Texture پشتیبانی کند.

اما سوال اصلی اینجاست که بایندلس تکسچر چیست و به چه کار می‌آید؟

در حقیقت توضیح کامل و واضح این قابلیت یک بحث بسیار تخصصی و به دور از دانش ماست. بنابراین سعی میکنیم این موضوع را تا حد امکان بصورت ساده شده و مبتدی بیان کنیم.

طبق تحقیقات ما و مطالعه مقالات متوجه شدیم که این قابلیت به پردازنده گرافیکی یک ویژگی مهم می‌دهد و اینست که پردازنده می‌تواند تکسچر هارا در هر لحظه از رندر اولویت بندی کند. همچنین پردازنده می‌تواند برخی تکسچر هارا کلا لود نکند. بنابراین چنین چیزی می‌تواند ( نه لزوما! ) بسته به شرایط باعث افزایش راندمان پردازنده شود.

طبق این قابلیت ، تکسچر ها به دو طبقه دسته بندی و اولویت بندی می‌شوند :

1 – تکسچرهای خام

2 – تکسچر های اصلی

برای مثال اگر این قابلیت در بازی شوتر به کار گرفته شود ، در ابتدای ورود به محیط بازی ، تکسچر های خام که کیفیت پایین دارند به سرعت جای‌گذاری می‌شوند تا مپ با سرعت بالایی لود شود.

سپس تکسچر های اصلی نزدیک به محلی که شما قرار دارید لود می‌شوند و در نقاط دوردست مپ تنها تکسچر های خام باقی می‌مانند.

این قابلیت 2 مزیت مهم به بازی میدهد :

1 – مپ با سرعت بیشتری لود میشود

2 – بازی بهینه تر عمل میکند

البته ذکر کردیم که این قابلیت می‌تواند باعث رخ دادن موارد بالا و بهبود در عملکرد بازی شود. طبق تحقیق ما این مورد حتی ممکن است اثر منفی داشته باشد و تجربه بازی شما را بدتر کند. بنابراین سازندگان باید با دقت هرچه بیشتر از این قابلیت استفاده کنند.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا میتوان دل خوش کرد که این ویژگی وارزون موبایل را دگرگون کند؟

متاسفانه پاسخ این سوال تا حدودی خیر است. زیرا این قابلیت چیز جدیدی نیست و حدود 10 سال پیش توسط OpenGL برای سیستم های کامپیوتری ارائه شده و بیشتر برای کار رندر سنگین مورد استفاده قرار میگیرد نه گیم. برای همین چنین قابلیتی بر روی بیشتر موبایل ها تا به امروز وجود نداشته ( چون موبایل برای کار رندر سنگین ساخته نشده! )

همچنین بسیاری از موتورهای بازی سازی بهینه و ترند مانند آنریل انجین و یونیتی از چنین قابلیتی بر روی موبایل استفاده نمی‌کنند و با این حال عملکرد عالی و بی نقصی دارند!

همه ما میدانیم وارزون موبایل در حال حاضر مانند یک لیوان شیشه ای است که از همه جا ترک خورده ، تنها یک اشاره لازم است تا این لیوان فرو ریخته در هم خرد شود.

لذا دیگر جای آزمون و خطا برای این بازی باقی نمانده.

مطمئناً افرادی وجود دارند که در هر صورت و تا هرجا که بازی روند اشتباه داشته باشد حامی وارزون موبایل خواهند بود. ولی افراد بسیار بیشتری وجود دارند که کیفیت و خدمات بالا را از بازی مطالبه میکنند و همین افراد بیشتر جمعیت بازیکنان را تشکیل داده و به بازی جان میدهند. بنابراین اگر در بروزرسانی فصل جدید تغییرات مثبت چشمگیری رخ ندهد مطمئنا این بازی بیشتر از قبل خاک مرده به خود میگیرد…

و در پایان این که آیا این قابلیت ها باعث نجات وارزون موبایل خواهد شد یا نه ، باید منتظر آپدیت سیزن جدید بود.