سبد خرید شما در حال حاضر خالی است!
با انتشار تریلر جدید از تاریخ انتشار GHOST OF YOTEI رونمایی شد
امروز در تاریخ 3 اردیبهشت سال 1404 با انتشار تریلری جدید از تاریخ انتشار بازی GHOST OF YOTEI رونمایی شد.استودیوی ساکرپانچ که بازی بسیار موفق GHOST OF TSUSHIMA را در کارنامه ی خود دارد تصمیم گرفته است که دنباله ای برای آن بسازد.اما نکته ی جالب این جاست که این دفعه شخصیت اصلی و قهرمان بازی یک زن سامورایی میباشد و این موضضوع واکنش های زیادی را به دنبال خود داشته است.بسیاری از گیمرها این را هنوز نپذیرفته اند و نمیتوانند با ی سامورایی زن کنار بیایند
جدیدترین تریلر بازی GHOST OF YOTEI:
این بازی در تاریخ 10 مهرماه 1404 برای کنسول های پلی استیشن عرضه میشود.
از آنجا که بازی GHOST OF YOTEI قسمت دوم یکی از بهترین بازی های تاریخ ویدئو گیم هست میخواهیم در ادامه در مورد داستان بازی GHOST OF TSUSHIMA بیشتر توضیح بدهیم تا پیش زمینه ای از این فرانچایز سامورایی داشته باشید
داستان کامل بازی Ghost of Tsushima
Ghost of Tsushima یک بازی اکشن-ماجراجویی جهانباز است که توسط استودیوی Sucker Punch Productions ساخته و توسط Sony Interactive Entertainment در سال ۲۰۲۰ برای PlayStation 4 و بعدها برای PS5 منتشر شد. داستان بازی در قرن سیزدهم میلادی و همزمان با اولین حمله مغولها به ژاپن روایت میشود.
در سال ۱۲۷۴ میلادی، امپراتوری مغول به رهبری Khotun Khan (خوتون خان) به جزیره*تسوشیما حمله میکند تا پلی برای تهاجم به ژاپن بسازد. Jin Sakai (جین ساکای)، سامورایی جوان و آخرین بازمانده خاندان ساکای، به همراه عمویش Lord Shimura (لرد شیمورا)، ارباب تسوشیما، و دیگر ساموراییها به مقابله با مغولها میروند.
در نبرد آغازین ساحل، ساموراییها شکست سنگینی میخورند. بسیاری کشته میشوند و Lord Shimura اسیر مغولها میشود. جین نیز به شدت زخمی شده و به سختی نجات پیدا میکند.
جین توسط یک دزد به نام Yuna(یونا) نجات مییابد. یونا جین را درمان میکند و به او کمک میکند تا دوباره به پا خیزد. جین متوجه میشود که برای نجات عمویش و آزادسازی تسوشیما، باید روشهای سنتی سامورایی ـ که بر شرافت و مبارزه رو در رو تأکید دارد ـ را پشت سر بگذارد و از روشهای مخفیکاری و ترور استفاده کند.
جین با استفاده از تاکتیکهای پارتیزانی (که بعدها به “شبح” معروف میشود)، شروع به مقابله با مغولها میکند، مردم را آزاد میسازد و نامش در سراسر جزیره به عنوان ناجی و شبح پیچیده میشود.
نجات لرد شیمورا
جین به همراه یونا و چند متحد دیگر (از جمله Takaبرادر یونا، Sensei Ishikawaاستاد تیراندازی، خانم Masako، و راهبNorio) شروع به جمعآوری نیرو و متحدان برای حمله به قلعه مغولها میکند.
– آنها موفق به نفوذ به قلعه Kaneda میشوند و جین عمویش را نجات میدهد.
– اما Lord Shimura با دیدن روشهای غیرسنتی جین (استفاده از ترور و مخفیکاری) او را سرزنش میکند و میخواهد او را به راه سامورایی برگرداند.
اتحاد و نبرد برای آزادی
– جین و عمویش برای بازپسگیریقلعه Shimura و آزادسازی شمال جزیره تلاش میکنند.
– جین برای جذب متحدان بیشتر، به مردم کمک میکند و نامش به عنوان شبح تسوشیما گستردهتر میشود.
– در این مسیر، جین با مشکلات اخلاقی مواجه میشود؛ او باید انتخاب کند بین شرافت سامورایی یا استفاده از تاکتیکهای غیرمتعارف برای حفظ جان مردم.
– طی اتفاقاتی، برادر یونا (تاکا) توسط خوتون خان اسیر و جلوی جین کشته میشود. این اتفاق، جین را بیشتر به سمت “شبح” شدن سوق میدهد.
خیانت و فداکاری
– پس از پس گرفتن قلعه Shimura، لرد شیمورا از شوگون (فرمانروای ژاپن) درخواست پشتیبانی میکند. اما شوگون از روشهای جین ناراضی است و دستور میدهد جین دستگیر شود.
– جین توسط عمویش دستگیر و زندانی میشود، اما با کمک یونا فرار میکند.
– جین متوجه میشود که برای نجات مردم باید حتی در مقابل عمویش و ساموراییها بایستد.
نبرد پایانی با خوتون خان
– جین به همراه متحدانش به نبرد نهایی با مغولها میرود تا جلوی کشتار مردم و نابودی تسوشیما را بگیرد.
– در نبرد نهایی، جین موفق میشود خوتون خان را شکست دهد و انتقام مردم تسوشیما را بگیرد.
– جین لقب “شبح تسوشیما” را به دست میآورد؛ اما دیگر نمیتواند به عنوان یک سامورایی شناخته شود.
پایان بازی (دو پایان مختلف)
پس از شکست مغولها، شوگون دستور میدهد که جین باید به خاطر خیانت به راه سامورایی مجازات شود. لرد شیمورا که جین را همانند پسر خود بزرگ کرده، مجبور به رویارویی با جین میشود.
در آخرین صحنه بازی، جین و عمویش در دشتی زیبا با یکدیگر میجنگند:
– انتخاب پایانی:
– کشتن لرد شیمورا (پایان شرافتمندانه):جین به خواسته عمویش عمل میکند و با احترام او را میکشد. شیمورا در آرامش میمیرد و جین با اندوه فراوان، راه “شبح” را به تنهایی ادامه میدهد.
– **بخشیدن لرد شیمورا (پایان شبح):** جین از کشتن عمویش خودداری میکند. شیمورا او را نفرین میکند و جین به عنوان یک یاغی و شبح واقعی، زندگی پنهانی را در پیش میگیرد.
تمها و پیامهای بازی
بازی حول محور موضوعاتی چون **شرافت، فداکاری، خانواده، جنگ، سنت در برابر نوآوری و انتخاب اخلاقی** میگردد. جین باید بین حفظ شرافت سامورایی یا نجات مردمش یکی را انتخاب کند.
داستان **Ghost of Tsushima** روایتگر تحول یک سامورایی جوان به “شبح” و مبارز آزادیبخش مردمش است. او بهای سنگینی برای نجات سرزمینش میپردازد: از دست دادن خانواده، شرافت و جایگاهش در جامعه. اما در نهایت، جین به یک قهرمان افسانهای تبدیل میشود که نامش تا ابد در تاریخ تسوشیما باقی میماند.
شاید میتوان با صراح این موضوع را بیان کرد که تاریخ بازی های ویدئویی به دو قسمت قبل از GHOST OF TSUSHIMA و بعد از آن تقسیم میشود.بعد از آمدن این بازی به سرعت همه به آن علاقه مند شدند و این عنوان به یکی از بهترین عناوین تاریخ تبدیل شد.کات سین های زیبا.داستان سرایی بیش از حد جذاب.سیستم مبارزه و انیمیشن های آن خیلی خیلی مجذوب کننده بود.حال باید دید GHOST OF YOTEI میتواند آبروی این عنوان را همچنان حفظ کند و به نسل بعد منتقل کند یا خیر
دیدگاهتان را بنویسید